Informacja o zakresie działalności Prezesa UKE w PJM oraz w tekście łatwym do czytania (ETR)
08 listopada 2019
Urząd Komunikacji Elektronicznej









W budynku dostępne są materiały dotykowe dla osób niewidomych i słabowidzących.
Tłumacz języka migowego jest dostępny online.
Czym jest Urząd Komunikacji Elektronicznej
Urząd Komunikacji Elektronicznej, to w skrócie UKE.
Urząd Komunikacji Elektronicznej zajmuje się telekomunikacją i pocztą.
Telekomunikacja to sprawy związane z telefonami, telewizją, radiem i Internetem.
Dzięki pracy pracowników Urzędu Komunikacji Elektronicznej możesz oglądać telewizję, słuchać radia, korzystać z telefonu i Internetu
oraz wysyłać listy.
Od 2025 roku Prezesem Urzędu jest Przemysław Kuna.

W pracy pomagają mu zastępcy oraz wielu pracowników.
Czym zajmuje się Urząd Komunikacji Elektronicznej 
- UKE rozwiązuje problemy związane z telekomunikacją i pocztą. Te problemy to na przykład: problemy
z oglądaniem telewizji, słuchaniem radia, rozmową przez telefon, wysłaniem wiadomości SMS lub problemy z Internetem.
UKE sprawdza dlaczego powstał jakiś problem i go naprawia. - UKE dba o to, aby każdy mógł się skontaktować z numerem alarmowym 112.
- UKE pilnuje, aby wszystkie listy, paczki, przesyłki trafiały do celu.
- UKE doradza i pomaga ludziom w sprawach związanych z telekomunikacją i pocztą.
- UKE uczy dzieci, dorosłych i seniorów poprzez zajęcia edukacyjne. Zajęcia edukacyjne, które prowadzi UKE to: „Koduj z UKE”, „Klikam z głową #keepCTRL”, „Wiem, co podpisuję”, „Ekspert Radzi”, „J@ online".
Co możesz załatwić w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej 
- Możesz zawsze złożyć reklamację na usługę związaną z telekomunikacją i pocztą.
- Możesz załatwić sprawy związane ze złożeniem wniosków i wydaniem dokumentów.
- Możesz dowiedzieć się, jak przenieść numer telefonu do innej sieci.
- Możesz dowiedzieć się jak podpisać umowę dotyczącą usługi telekomunikacyjnej lub pocztowej.
- Możesz dowiedzieć się jak załatwić sobie dostęp do nowych usług telekomunikacyjnych i pocztowych. Takie usługi to na przykład robienie zakupów przez Internet albo załatwianie spraw urzędowych lub bankowych przez Internet.
Jak załatwić sprawę w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej 
Jeżeli chcesz załatwić jakąś sprawę w Urzędzie, możesz:
- napisać pismo i wysłać na adres głównego budynku UKE,
- przynieść pismo do kancelarii. Kancelaria to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Kancelaria znajduje się w budynku UKE na pierwszym piętrze.
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem,
- zadzwonić do Urzędu,
- połączyć się online z pracownikiem Urzędu i skorzystać z usługi tłumacza języka migowego,
- skorzystać z formularza zgłoszeniowego na stronie pue.uke.gov.pl. Przez taki formularz możesz złożyć wniosek lub skargę.
- załatwić sprawę przez stronę ePUAP.
Adres głównego budynku Urzędu Komunikacji Elektronicznej 
ul. Giełdowa 7/9
01-211 Warszawa
Do głównego budynku Urzędu można wejść z dwóch stron.
Tak wygląda wejście z jednej strony budynku:
Tak wygląda wejście z drugiej strony budynku: 
Wskazówki dojazdu:
- Najbliższy przystanek autobusowy: Rondo Daszyńskiego.

- Najbliższy przystanek tramwajowy: Rondo Daszyńskiego.

- Najbliższy przystanek metro: Rondo Daszyńskiego.

Kontakt 
Numer telefonu: 22 33 04 000
Po połączeniu, wpisz na klawiaturze telefonu numer 1.
Kliknij w link, żeby poznać numery telefonów do Departamentów i Biur UKE: kontakt do Departamentów i Biur.
Jeżeli jesteś osobą głuchą lub słabosłyszącą, wejdź na stronę Internetową uke.gov.pl lub cik.uke.gov.pl i połącz się z tłumaczem języka migowego.
Żeby się połączyć, musisz mieć dostęp do Internetu i kamerę w swoim komputerze, telefonie lub innym urządzeniu.

Godziny pracy 
od poniedziałku do piątku od 8:15 do 16:15.
Więcej informacji dla osób z niepełnosprawnościami 
link do informacji o dostępności budynków UKE
Informacja o zakresie działalności Prezesa UKE w PJM 
