Informacja o zakresie działalności Prezesa UKE w PJM oraz w tekście łatwym do czytania (ETR)

Urząd Komunikacji ElektronicznejETR logo tekst łatwy do czytania  i rozumienia

Wejście do budynku od ul. Giełdowej

Piktogram budynek dostępny dla osób poruszających się na wózkachPiktogram toaleta dostępna dla osób na wózkachPiktogram parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościamiPiktogram udogodnienia dla osób niewidomychPiktogram udogodnienia dla osób słabowidzącychPiktogram pies przewodnikPiktogram pętla indukcyjnej lub inne udogodnienie dla osób niesłyszących i niedosłyszącychPiktogram osoba znająca język migowy jest do dyspozycji

W budynku dostępne są materiały dotykowe dla osób niewidomych i słabowidzących.
Tłumacz języka migowego jest dostępny online.

Czym jest Urząd Komunikacji Elektronicznej

Urząd Komunikacji Elektronicznej, to w skrócie UKE. 
Urząd Komunikacji Elektronicznej zajmuje się telekomunikacją i pocztą.

Telekomunikacja to sprawy związane z telefonami, telewizją, radiem i Internetem.
Dzięki pracy pracowników Urzędu Komunikacji Elektronicznej możesz oglądać telewizję, słuchać radia, korzystać z telefonu i Internetu
oraz wysyłać listy.

Prezesem Urzędu jest Jacek Oko.

Prezes Jacek Oko w ciemnym garniturze i bordowym krawacie

 

 

 

 

 

 

 

W pracy pomagają mu zastępcy oraz wielu pracowników.

UKE składa się z 15 oddziałów.
Te oddziały nazywamy Delegaturami.
Delegatury znajdują się w różnych miastach w całej Polsce: Mapa Polski z zaznaczonymi Delegaturami UKE w województwach

  • dolnośląskim
  • kujawsko-pomorskim
  • lubelskim
  • lubuskim
  • łódzkim
  • małopolskim
  • opolskim
  • podkarpackim
  • podlaskim
  • pomorskim
  • śląskim
  • świętokrzyskim
  • warmińsko-mazurskim
  • wielkopolskim
  • zachodniopomorskim

Czym zajmuje się Urząd Komunikacji Elektronicznej 

  • UKE rozwiązuje problemy związane z telekomunikacją i pocztą. Te problemy to na przykład: problemy
    z oglądaniem telewizji, słuchaniem radia, rozmową przez telefon, wysłaniem wiadomości SMS lub problemy z Internetem.
    UKE sprawdza dlaczego powstał jakiś problem i go naprawia.
  • UKE dba o to, aby każdy mógł się skontaktować z numerem alarmowym 112.
  • UKE pilnuje, aby wszystkie listy, paczki, przesyłki trafiały do celu.
  • UKE doradza i pomaga ludziom w sprawach związanych z telekomunikacją i pocztą. 
  • UKE uczy dzieci, dorosłych i seniorów poprzez zajęcia edukacyjne. Zajęcia edukacyjne, które prowadzi UKE to: „Koduj z UKE”, „Klikam z głową #keepCTRL”, „Wiem, co podpisuję”, „Ekspert Radzi”, „J@ online".

Co możesz załatwić w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej 

  • Możesz zawsze złożyć reklamację na usługę związaną z telekomunikacją i pocztą.
  • Możesz załatwić sprawy związane ze złożeniem wniosków i wydaniem dokumentów.
  • Możesz dowiedzieć się, jak przenieść numer telefonu do innej sieci.
  • Możesz dowiedzieć się jak podpisać umowę dotyczącą usługi telekomunikacyjnej lub pocztowej. 
  • Możesz dowiedzieć się jak załatwić sobie dostęp do nowych usług telekomunikacyjnych i pocztowych. Takie usługi to na przykład robienie zakupów przez Internet albo załatwianie spraw urzędowych lub bankowych przez Internet.

Jak załatwić sprawę w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej 

Jeżeli chcesz załatwić jakąś sprawę w Urzędzie, możesz:

  • napisać pismo i wysłać na adres głównego budynku UKE,
  • przynieść pismo do kancelarii. Kancelaria to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Kancelaria znajduje się w budynku UKE na pierwszym piętrze.
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem,
  • zadzwonić do Urzędu,
  • połączyć się online z pracownikiem Urzędu i skorzystać z usługi tłumacza języka migowego, 
  • skorzystać z formularza zgłoszeniowego na stronie pue.uke.gov.pl. Przez taki formularz możesz złożyć wniosek lub skargę. 
  • załatwić sprawę przez stronę ePUAP.

Adres głównego budynku Urzędu Komunikacji Elektronicznej 

ul. Giełdowa 7/9
01-211 Warszawa

 

Do głównego budynku Urzędu można wejść z dwóch stron.

Tak wygląda wejście z jednej strony budynku:Wejście od strony zachodniej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak wygląda wejście z drugiej strony budynku: Wejście od strony wschodniej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wskazówki dojazdu:

  • Najbliższy przystanek autobusowy: Rondo Daszyńskiego. 
  • Najbliższy przystanek tramwajowy: Rondo Daszyńskiego. 
  • Najbliższy przystanek metro: Rondo Daszyńskiego.           

Kontakt 

Numer telefonu: 22 33 04 000
Po połączeniu, wpisz na klawiaturze telefonu numer 1.

Kliknij w link, żeby poznać numery telefonów do Departamentów i Biur UKE: kontakt do Departamentów i Biur.

Kliknij w link, żeby poznać numery telefonów i adresy Delegatur UKE: kontakt do Delegatur.

Jeżeli jesteś osobą głuchą lub słabosłyszącą, wejdź na stronę Internetową uke.gov.pl lub cik.uke.gov.pl i połącz się z tłumaczem języka migowego. 
Żeby się połączyć, musisz mieć dostęp do Internetu i kamerę w swoim komputerze, telefonie lub innym urządzeniu.

Narzędzia obsługi online osób z Głuchych i słabosłyszących

Godziny pracy 

od poniedziałku do piątku od 8:15 do 16:15.

 

 

 

Więcej informacji dla osób z niepełnosprawnościami 

link do informacji o dostępności budynków UKE

 

 

 

Informacja o zakresie działalności Prezesa UKE w PJM 

Pliki do pobrania