Dłoń na klawiaturze oraz symbole usług cyfrowych

Badania dostępności serwisów internetowych i aplikacji mobilnych firm telekomunikacyjnych i pocztowych

Firma SoftCream Software Sp. z o.o. przeprowadziła na zlecenie UKE badania, które miały na celu ocenę stanu dostosowania stron internetowych, stron mobilnych i aplikacji firm telekomunikacyjnych i pocztowych dla potrzeb osób, objętych ryzykiem wykluczenia społecznego.
 

O dostępności serwisu internetowego możemy mówić wtedy, gdy osoby z niepełnosprawnością mają pełny dostęp do jego treści, mogą te treści zrozumieć oraz skorzystać z wygodnej nawigacji, czy interakcji z serwisem. Natomiast osoby z niepełnosprawnością nie są jedynymi, które potrzebują tego, by informacje zamieszczane w Internecie były dostępne. Osoba, która ma przemęczony wzrok nie różni się aż tak bardzo od osoby trwale niedowidzącej. Dla obu tych użytkowników serwisu kontrast tekstu w stosunku do tła jest bardzo ważny. Serwisy internetowe muszą więc być uniwersalnie dostępne. Dzięki takiemu podejściu z dostępnych stron internetowych mogą korzystać wszystkie osoby.

Badaniu poddano:

  • 34 strony przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
  • 15 stron przedsiębiorców pocztowych;
  • 20 aplikacji.

Szczegóły na stronie cik.uke.gov.pl