Polityka dostępności Urzędu Komunikacji Elektronicznej
18 września 2019
Prezes UKE działając z poszanowaniem zapisów Karty Praw Osób Niepełnosprawnych oraz sprawując nadzór nad rynkiem telekomunikacyjnym i pocztowym uwzględnia problematykę osób ze szczególnymi potrzebami we wszystkich obszarach swojej działalności.
W UKE wyróżniamy pięć podstawowych obszarów działania Urzędu (Klient, Komunikacja, Usługi, Kadry, Zarządzanie), w ramach których realizujemy zadania z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osób z niepełnosprawnością.
Przyjęta Polityka dostępności stanowi wytyczne do realizacji zadań UKE zgodnie z przepisami prawa odnoszącymi się do osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność jest dla wielu osób warunkiem prowadzenia niezależnego życia i uczestnictwa w życiu społecznym oraz gospodarczym kraju, społeczności lokalnej, szkoły czy miejsca pracy.
Dostępność dotyczy nas wszystkich, ale w codziennym życiu jej brak jest dostrzegany głównie przez osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym indywidualnych, wynikających z braku pełnej sprawności.
Dostępność dotyczy w szczególności osób:
- na wózkach inwalidzkich, poruszających się o kulach i o ograniczonej możliwości poruszania się,
- niewidomych i słabowidzących,
- Głuchych i słabosłyszących,
- głuchoniewidomych,
- z niepełnosprawnościami psychicznymi i intelektualnymi,
- starszych i osłabionych chorobami,
- z małymi dziećmi, w tym z wózkami dziecięcymi,
- mających trudności w komunikowaniu się z otoczeniem (także z rozumieniem języka pisanego albo mówionego),
- o nietypowym wzroście (w tym również dzieci),
- z ciężkim lub nieporęcznym bagażem, towarem
- oraz kobiet w ciąży.
26 czerwca 2022 r. Prezes UKE, dr inż. Jacek Oko, zatwierdził nową Politykę dostępności UKE. Niniejsza Polityka zastępuje Politykę dostępności Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 3 września 2021 r.