e-Doręczenia – usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego w Polsce
17 listopada 2022
Urząd Komunikacji Elektronicznej realizuje w partnerstwie projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich: „e-Doręczenia – usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego w Polsce.”
Strony porozumienia:
- Beneficjent: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Partnerzy: Urząd Komunikacji Elektronicznej i Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Termin realizacji projektu: 7 listopada 2019 – 4 lutego 2023
Dofinansowanie projektu z UE: 67 684 017,56 PLN
Przedmiot współpracy:
W ramach projektu e-Doręczenia zaplanowane jest opracowanie, uzgodnienie i wdrożenie Standardu usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w Polsce, w tym przygotowanie aplikacji publicznych („Urzędnik”, Obywatel”, „Przedsiębiorca”) do obsługi korespondencji w relacjach z jednostkami publicznymi (w tym administracja, sądownictwo).
Odbiorcami projektu są: podmioty sektora publicznego RP, obywatele - osoby fizyczne, osoby fizyczne będące przedsiębiorcami wpisanymi do CEIDG, podmioty niepubliczne niebędące osobami fizycznymi.
Cel współpracy:
Głównym celem realizacji projektu e-Doręczenia jest wdrożenie:
- bezpiecznej,
- skutecznej,
- niezawodnej,
- interoperacyjnej
- przyjaznej użytkownikowi
usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego w Polsce:
- równoważnej prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru,
- zgodnej z wymogami usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego określonymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 910/2014 (Rozporządzenia eIDAS),
- zgodniej z wymogami projektu ustawy o elektronizacji doręczeń oraz dokumentów wydanych na jej podstawie, w tym w standardzie e-Doręczeń.
Planowane rozwiązanie zapewni również funkcjonowanie punktu dostępowego do usług rejestrowanego doręczenia w Polsce w celu umożliwienia transgranicznej wymiany danych z adresatami do doręczeń elektronicznych z obszaru UE.
Więcej informacji na stronie gov.pl.