Badanie konsumenckie dzieci 2018
05 lutego 2019
Przedstawiamy wyniki najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego w listopadzie 2018 roku wśród dzieci i ich rodziców. Pokazuje ono w jaki sposób najmłodsi korzystają na co dzień z usług telekomunikacyjnych.
Kiedy dzieci dostają pierwszy telefon komórkowy i ile wydają rodzice na comiesięczne rachunki swoich pociech? Ilu najmłodszych – i w jakim celu – korzysta z internetu? I czy znają oni zasady bezpiecznego używania usług cyfrowych? To niektóre z pytań, na które odpowiada nasze badanie konsumenckie, w którym udział wzięły dzieci w wieku 7-14 lat oraz ich rodzice.
Ponad trzy czwarte badanych dzieci posiada własny telefon komórkowy, z którego zaczęły korzystać najczęściej pomiędzy 7 a 10 rokiem życia. I jest to oczywiście smartfon. Najpopularniejszym typem oferty komórkowej jest telefon na kartę. Na korzystanie z telefonii komórkowej przez dziecko rodzice wydają miesięcznie najczęściej od 21 do 30 zł.
Blisko 9 na 10 dzieci w wieku 7-14 lat korzysta z internetu – przede wszystkim za pośrednictwem smartfonu oraz laptopa – i spędzają w sieci każdego dnia od pół godziny do dwóch godzin (43,2 proc.). Internet dla najmłodszych oznacza przede wszystkim dostęp do gier online (68,7 proc.), słuchania muzyki (59,3 proc.) oraz oglądania filmów (53,2 proc.). Popularną aktywnością są także serwisy edukacyjne oraz komunikatory. Ponad połowa badanych dzieci wie, że nie wolno podawać w sieci danych osobowych ani haseł, jak równieżwysyłać obcym swoich zdjęć. Dzieci są świadome również tego, że nie należy udostępniać swoich prywatnych danych nieznanym osobom (33 proc.).
Zapraszamy do zapoznania się z raportem.