Delegatura UKE w Poznaniu

​ul. Kasprzaka 54, 60-245 Poznań
T: +48 61 659 86 10,
F: +48 61 848 34 69,
e-mail: poznan@uke.gov.pl

Udogodnienie

Opis

Lokalizacja i dojazd

Lokalizacja Delegatura w Poznaniu zajmuje pomieszczenia przy ulicy Kasprzaka 54, która jest ulicą równoległą do ulicy Głogowskiej, pomiędzy ulicą Hetmańską a Palacza. Budynek oddalony jest ok. 10 minut jazdy środkami komunikacji miejskiej od Dworca Głównego (przystanek przy Dworcu Zachodnim). Lokalizacja znajdująca się w pobliżu skrzyżowania ul. Głogowskiej i Hetmańskiej umożliwia sprawny dojazd z wszystkich części miasta środkami komunikacji miejskiej jak i własnym środkiem transportu. UKE zajmuje cały budynek posadowiony na posesji oznaczonej numerem 54 Do budynku -  drzwi wejściowych prowadzi podjazd z poziomu chodnika parkingu przed budynkiem. Dojście do budynku jest równe, gładkie i ma szerokość min. 1,8 m. Przy wejściu zewnętrznym jak i wewnętrznym znajduje się zamontowany przycisk przywołania.

 Trasa

Oznaczenie

Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną od ulicy Kasprzaka przy wejściu na posesję

Parking + Miejsca postojowe               

Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością zlokalizowane przy budynku od ul Kasprzaka przy wejściu na posesję

Pochylnia

Przed wejściem do budynku z poziomu chodnika parkingu zlokalizowana jest pochylnia. Minimalna szerokość pochylni to 1,2 m, max. długość pojedynczego biegu nie przekracza 9 m, pochylnia posiada krawężniki o wys. min. 7cm

BOK/Recepcja

Obsługa Klientów odbywa się na parterze budynku, gdzie znajduje się również biuro podawcze Delegatury.

Trasa wolna od przeszkód

Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód

Toaleta

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze Delegatury.

Obsługa osób słabosłyszących

W Sekretariacie/Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna.

We wszystkich miejscach, w których wykorzystywane są przenośne pętle indukcyjne, znajduje się informacja dotycząca konieczności zgłoszenia chęci ich wykorzystania przez Klienta.

Obsługa niesłyszących

 

Zarówno w Centrali, jak również we wszystkich Delegaturach UKE dostępna jest usługa tłumacza języka migowego oraz systemu językowo-migowego online.

Z infolinią Delegatury (tel.: 61 659 86 10) możliwe jest połączenie za pośrednictwem tłumacza PJM i SJM online.

Z usługi można skorzystać na dwa sposoby:

  • Poza UKE – za pośrednictwem komputera/laptopa/tabletu/telefonu z kamerą i dostępem do Internetu. Aby połączyć się z tłumaczem wystarczy wejść na naszą stronę www i kliknąć ikonkę tłumacza by połączyć się z tłumaczem języka migowego, który następnie zadzwoni do UKE i pomoże w załatwieniu sprawy telefonicznie.
  • Osobiście – w tym przypadku, nasz pracownik połączy się z tłumaczem języka migowego online.
Obsługa osób niewidomych i słabowidzących

Na drzwiach głównych pomieszczeń użytkowych zostały zamieszczone naklejki z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.

Oznaczenia w systemie Braille’a są umieszczone na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką.

Pies asystujący

Do wszystkich naszych Delegatur oraz Centrali UKE  zapraszamy osoby z niepełnosprawnościami razem z psami przewodnikami.