Delegatura UKE w Łodzi

ul. Nawrot 85, 90-039 Łódź
T: 42 633 94 54, F: 42 636 80 39, e-mail: 

         

Udogodnienie

Opis

Lokalizacja i dojazd

Delegatura w Łodzi zajmuje wysoki parter oraz dwa piętra w budynku zlokalizowanym przy skrzyżowaniu ulicy Nawrot i Wysokiej w dzielnicy Widzew. Budynek znajduje się w odległości ok. 5 minut jazdy samochodem od Dworca Łódź Fabryczna, przystanek autobusowy komunikacji miejskiej oddalony jest o zaledwie 100 m od siedziby Delegatury. W odległości ok. 600 m znajduje się przystanek tramwajowy komunikacji miejskiej zapewniający bezpośrednie połączenie z Centrum miasta. Trasa Delegatura nie zapewnia parkingu dla Klientów Urzędu. Wejście do budynku dla Klientów usytuowane jest od ul. Nawrot, dojście nie jest równe i miejscami węższe niż 1,8 m. Drzwi wejściowe nie są otwierane automatycznie i prowadzą do nich schody zewnętrzne. Przy wejściu, na wysokości ponad 1,2 m, zamontowany jest wideofon, brak przycisku przywołania. Budynek i pomieszczenia delegatury nie są przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością. Brak jest podjazdów dla wózków inwalidzkich, brak wind, odpowiedniej szerokości drzwi wejściowych. Budynek wyposażony jest w transporter schodowy typu Scalamobil S25, który umożliwia przemieszczenie się zarówno po schodach, jak i innych nierównościach powierzchni (np. progi). Schodołaz obsługiwany jest przez pracowników UKE. W przypadku chęci skorzystania z transportera schodowego Klient musi przesiąść się ze swojego wózka. 

Oznaczenie

Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną od ulicy Nawrot.

Trasa wolna od przeszkód

Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód.

Toaleta

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się w siedzibie Delegatury.

Obsługa osób słabosłyszących

W Sekretariacie/Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna.

We wszystkich miejscach, w których wykorzystywane są przenośne pętle indukcyjne, znajduje się informacja dotycząca konieczności zgłoszenia chęci ich wykorzystania przez Klienta.

Obsługa osób niesłyszących

 

Zarówno w Centrali, jak również we wszystkich Delegaturach UKE dostępna jest usługa tłumacza języka migowego oraz systemu językowo-migowego online.

Z infolinią Delegatury (tel.: 42 633 94 54) możliwe jest połączenie za pośrednictwem tłumacza PJM i SJM online.

Z usługi można skorzystać na dwa sposoby:

  • Poza UKE – za pośrednictwem komputera/laptopa/tabletu/telefonu z kamerą i dostępem do Internetu. Aby połączyć się z tłumaczem wystarczy wejść na naszą stronę www i kliknąć ikonkę tłumacza by połączyć się z tłumaczem języka migowego, który następnie zadzwoni do UKE i pomoże w załatwieniu sprawy telefonicznie.
  • Osobiście – w tym przypadku, nasz pracownik połączy się z tłumaczem języka migowego online
Obsługa osób niewidomych i słabowidzących

Na drzwiach głównych pomieszczeń użytkowych zostały zamieszczone naklejki z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.

Oznaczenia w systemie Braille’a są umieszczone na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką.

Pies asystujący

Do wszystkich naszych Delegatur oraz Centrali UKE  zapraszamy osoby z niepełnosprawnościami razem z psami przewodnikami. 

Wi-Fi

Na terenie Delegatury dostępne jest Wi-Fi – o hasło należy pytać w Recepcji.