Delegatura UKE w Białymstoku

​ul. Warszawska 1a, 15-062 Białystok
T: 85 743 57 45,
F: 85 743 50 53,
e-mail: 

Udogodnienie

Opis

Lokalizacja i dojazd

Budynek położony jest w pobliżu skrzyżowania ulic Warszawskiej i Sienkiewicza. Budynek oddalony jest o ok. 8 minut jazdy samochodem od Dworca PKP i PKS. Lokalizacja umożliwia sprawny dojazd do innych części miasta, zarówno komunikacją miejską – punkt przesiadkowy przy ul. Sienkiewicza i Al. Józefa Piłsudskiego, jak i własnym środkiem transportu. Delegatura UKE w Białymstoku zajmuje 2 piętra. Do budynku prowadzi wejście od ul. Warszawskiej. Dojście do budynku jest równe, gładkie i ma szerokość min. 1,8 m.

Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz. Przy wejściu zamontowany jest domofon, przycisk przywołania w szczególności przeznaczony dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Oznaczenie

Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną od ulicy Warszawskiej.

Pochylnia

Przed wejściem do budynku zlokalizowana jest pochylnia. Minimalna szerokość pochylni to 1,2 m, max. długość pojedynczego biegu nie przekracza 9 m, pochylnia posiada krawężniki o wys. min. 7cm.

BOK/Recepcja

Sekretariat Delegatury zlokalizowany jest na pierwszym piętrze. 

Obsługa Klientów odbywa się na parterze i pierwszym piętrze budynku.

Trasa wolna od przeszkód

Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód.

Winda

Szerokość kabin dźwigów wynosi około 110 cm, windy wyposażono w lustra umieszczone naprzeciwko wejścia do kabiny, na całej powierzchni ściany. Windy zapewniają sygnały świetlne wewnątrz i na zewnątrz dźwigów, brak komunikatów dźwiękowych. Drzwi windy otwierają się i zamykają automatycznie.

Odległość pomiędzy drzwiami przystankowymi windy, a przeciwległą ścianą lub inną przegrodą nie jest mniejsza niż 150 cm.

Toaleta

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się w siedzibie Delegatury 

Obsługa osób słabosłyszących

W Sekretariacie/Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna.

We wszystkich miejscach, w których wykorzystywane są przenośne pętle indukcyjne, znajduje się informacja dotycząca konieczności zgłoszenia chęci ich wykorzystania przez Klienta.

Obsługa osób niesłyszących

 

Zarówno w Centrali, jak również we wszystkich Delegaturach UKE dostępna jest usługa tłumacza języka migowego oraz systemu językowo-migowego online.

Z infolinią Delegatury (tel.: 85 743 57 45) możliwe jest połączenie za pośrednictwem tłumacza PJM i SJM online.

Z usługi można skorzystać na dwa sposoby:

  • Poza UKE – za pośrednictwem komputera/laptopa/tabletu/telefonu z kamerą i dostępem do Internetu. Aby połączyć się z tłumaczem wystarczy wejść na naszą stronę www i kliknąć ikonkę tłumacza by połączyć się z tłumaczem języka migowego, który następnie zadzwoni do UKE i pomoże w załatwieniu sprawy telefonicznie.
  • Osobiście – w tym przypadku, nasz pracownik połączy się z tłumaczem języka migowego online.
Obsługa osób niewidomych i słabowidzących

Na drzwiach głównych pomieszczeń użytkowych zostały zamieszczone naklejki z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.

Oznaczenia w systemie Braille’a są umieszczone na wysokości ok. 120 cm od podłogi, tuż nad klamką.

Pies asystujący

Do wszystkich naszych Delegatur oraz Centrali UKE  zapraszamy osoby z niepełnosprawnościami razem z psami przewodnikami. 

Pokój/miejsce/kącik dla dziecka

W budynku znajduje się kącik zabaw dla dzieci, które wraz z opiekunami odwiedzają Delegaturę.

WiFi

Na terenie Delegatury dostępne jest WiFi.