Zmiany w sposobie świadczenia usług przez operatorów pocztowych
17 marca 2020
Operatorzy pocztowi wprowadzają zmiany w sposobie świadczenia swoich usług mające na celu ochronę zdrowia swoich klientów oraz pracowników.
Zmiany zostały wprowadzone w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS CoV-2 oraz ograniczeniami wprowadzonymi przez rząd w celu przeciwdziałania jego rozprzestrzenianiu. W związku z tym mogą wystąpić utrudnienia w sposobie korzystania z niektórych usług pocztowych.
Dotyczy to m.in. Poczty Polskiej, która ogranicza godziny pracy placówek oraz wysyłanie przesyłek zagranicznych do niektórych krajów.
Z kolei InPost wprowadza rozwiązania, które mają na celu maksymalne ograniczenie kontaktu pracowników z osobami z zewnętrz, co oznacza m.in. wstrzymanie nadawania i odbierania przesyłek w punktach obsługi. Będzie to możliwe w Paczkomatach, punktach partnerskich POP oraz zamówienie kuriera.
DPD informuje m.in., że tymczasowo jego kurierzy będą dostarczać przesyłki pod drzwi i bez podpisu odbiorcy, pod warunkiem, że kurier nawiąże wcześniej kontakt z odbiorcą i odbiorca wyrazi zgodę na takie doręczenie. Podobne rozwiązania wprowadzają też inni operatorzy.
Szczegóły dotyczące zmian w sposobie świadczenia usług poszczególnych operatorów należy na bieżąco sprawdzać na ich stronach internetowych.