Zapotrzebowanie Polaków na usługi pocztowe

Badanie objęło zarówno użytkowników indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Oprócz zapotrzebowania na usługi powszechne, zbadaliśmy także inne zagadnienia związane ze świadczeniem usług pocztowych. Dzięki temu mogliśmy ocenić funkcjonowanie rynku, a także zbadać pozycję operatorów oraz oczekiwania użytkowników.

W raporcie przedstawiliśmy modele i schematy korzystania z najpopularniejszych usług pocztowych oraz różne aspekty ich świadczenia. Ponadto przedstawiliśmy wyniki badań dotyczących innych parametrów jakościowych oraz ocenę Poczty Polskiej.

Raport uzupełniliśmy o dane uzyskane podczas kontroli operatora wyznaczonego w zakresie zapewnienia osobom niepełnosprawnym dostępu do świadczonych usług powszechnych oraz rozpatrywania reklamacji. Ujęliśmy w nim również rezultaty badania czasu przebiegu przesyłek pocztowych w obrocie krajowym, a także badania opinii publicznej w zakresie e-usług.

To bardzo ważny raport. Podczas prac nad nim poznaliśmy dokładnie zapotrzebowania Polaków na usługi pocztowe. Przy okazji poprzednich raportów udało nam się zdefiniować oczekiwania branży, zaś teraz będziemy mogli lepiej zrozumieć klientów – mówi Karol Krzywicki, zastępca Prezesa UKE ds. pocztowych.

 

 

Pliki do pobrania