Raport o stanie rynku pocztowego w 2017 roku
30 maja 2018
Jakim trendom podlega rynek pocztowy i jak zmienia się jego wartość – na te pytania odpowiada najnowszy „Raport o stanie rynku pocztowego w 2017 roku”.
Branża pocztowa dynamicznie się zmienia, przede wszystkim za sprawą cyfryzacji. Spadła liczba wysyłanych listów przy jednoczesnej eksplozji liczby przesyłek zawierających towary zamawiane elektronicznie (e-commerce). To jeden z czynników, które sprawiły, że w roku 2017 nastąpił bardzo wyraźny wzrost wartości rynku pocztowego o ponad 764 mln złotych - do wartości ponad 8,4 mld złotych. Stało się tak, mimo spadku samej liczby przesyłek – wysyłamy mniej, ale za to wybieramy zaawansowane, droższe usługi. I wciąż najchętniej korzystamy z usług Poczty Polskiej, której udział w wolumenie przesyłek wyniósł ponad 80 proc.
Raport przynosi też informacje dotyczące składania reklamacji. W 2017 r. konsumenci usług pocztowych zareklamowali ogółem niemal 1.4 mln usług, co oznacza, że na każde 10 tys. usług reklamowano około ośmiu. Najczęstszym powodem reklamacji było opóźnione doręczenie przesyłki.
Zapraszamy do lektury raportu.