Badanie konsumenckie 2021 - osoby ze szczególnymi potrzebami
01 marca 2022
Operatorzy telekomunikacyjni zapewniają rozwiązania, udogodnienia architektoniczne, cyfrowe oraz informacyjno-komunikacyjne dla osób ze szczególnymi potrzebami, żeby na równi z innymi osobami mogły one korzystać z usług telekomunikacyjnych, szczególnie w dobie transformacji cyfrowej. Klienci oczekują od operatorów telekomunikacyjnych, że będą oni dostępni, przyjaźni i zaoferują usługi dostosowane pod ich potrzeby.
Prezentujemy wyniki najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2021 r. Z badania dowiemy się z jakich usług telekomunikacyjnych korzystają osoby ze szczególnymi potrzebami oraz czy COVID’19 wpłynął na zmianę zachowań.
Zawiera ono również informacje o tym, jaka jest świadomość osób ze szczególnymi potrzebami na temat udogodnień świadczonych przez firmy telekomunikacyjne.
W 2020 r. powstał Poradnik dla osób ze szczególnymi potrzebami “Bądźmy w kontakcie. Przewodnik telekomunikacyjny i pocztowy dla osób z niepełnosprawnością” oraz we współpracy z Fundacją Integracja powstały Rekomendacje dla operatorów telekomunikacyjnych i pocztowych “Łączność. Telekomunikacja i poczta dla osób ze szczególnymi potrzebami”
Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem, który zawiera komplet informacji związanych z udogodnieniami, których zgodnie z prawem może oczekiwać konsument od operatora dostarczającego usługi. Ponadto zachęcamy również do śledzenia informacji na naszych kanałach społecznościowych, bowiem już niedługo ruszymy z kampanią informacyjną dotyczącą udogodnień na rynku usług telekomunikacyjnych.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem.