Światowy Dzień Konsumenta - UKE

Menu główne

Tu jesteś: Strona główna > Aktualności > Bieżące informacje > Komunikaty > Światowy Dzień Konsumenta
  • dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Światowy Dzień Konsumenta


2017-03-14
konsumenci
Prawo do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. Światowy Dzień Konsumenta jest na świecie obchodzony od 34 lat, zawsze 15 marca. 

 

Jednym z filarów i najważniejszych założeń polityki realizowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej  jest dbałość o interesy i prawa konsumentów. Prowadzimy i rozwijamy Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK). Poprzez infolinię (22 330 4000) i internetowy formularz kontaktowy każdy konsument może zgłosić nieprawidłowości, nadużycia oraz zasięgnąć bezpłatnych porad związanych z rynkiem telekomunikacyjnym. Konsumenci za pośrednictwem UKE mogą skutecznie rozwiązywać spory poprzez mediacje.

Zwracamy uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnościami, tak by mogły swobodnie korzystać z usług telekomunikacyjnych. Realizujemy kampanie społeczno-edukacyjne skierowane do dzieci i osób starszych, a także certyfikujemy firmy, których usługi spełniają wysokie standardy w zakresie dbałości o dobro konsumentów.

Kilka rad dla korzystających z usług telekomunikacyjnych:
  • Zanim podpiszesz – przeczytaj umowę!
  • Masz 14 dni na odstąpienia  od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w domu,
  • Dopilnuj by kurier lub przedstawiciel handlowy zostawił kopię umowy. To jego obowiązek,
  • Masz prawo do zmiany dostawcy usług – rób to świadomie,
  • Sprawdź czy oferta jest dostosowana do twoich potrzeb,
  • Pamiętaj, że przedterminowe rozwiązanie umowy może wiązać się z karą umowną,
  • Nie chcesz płacić za usługi Premium - załóż blokadę u dostawcy,
  • Dajesz dziecku telefon - ty za nie odpowiadasz, zabezpiecz urządzenie,
  • Wyjeżdżasz za granicę – włącz usługę roamingu, sprawdź koszt połączeń,
  • Masz prawo do reklamacji, dostawca ma 30 dni na odpowiedź.
Udostępnienie informacji: (Monika Radecka) / (2017-03-14 11:33)
Ostatnia zmiana: (Monika Radecka) / (2017-03-14 11:33)
  • Do góry
  • Drukuj do PDF
dziennik urzędowy UKE
ePUAP
baner kradzieże infrastruktury
Internet Quality
Sąd Polubowny
zgłoś brak telefonu lub internetu
obywatel
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie