Poradnik dla użytkowników usług telekomunikacyjnych - UKE

Menu główne

Tu jesteś: Strona główna > Aktualności > Bieżące informacje > Komunikaty > Poradnik dla użytkowników usług telekomunikacyjnych
  • dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Poradnik dla użytkowników usług telekomunikacyjnych


2013-08-13
foto archiwum UKE
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przedstawia prawa i obowiązki konsumenta związane z zawarciem umowy i korzystaniem z publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

 

Kierując się potrzebą zwiększenia dostępności informacji dotyczących zasad świadczenia usług telekomunikacyjnych dla użytkowników końcowych, w tym praw i obowiązków abonentów publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prezentuje Poradnik dla użytkowników publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

Intencją publikacji Poradnika jest wyjście naprzeciw potrzebom osób, które zamierzają podjąć decyzję o skorzystaniu z określonych usług telekomunikacyjnych, jak i tych, które już wykorzystują różne formy komunikacji elektronicznej. Przedstawiane przez dostawców usług oferty stają się coraz bardziej złożone, w szczególności poprzez stwarzanie konsumentom możliwości korzystania z różnorodnych pakietów usług. Dlatego też celem Poradnika jest przedstawienie w sposób przejrzysty praw i obowiązków konsumenta związanych z zawarciem umowy i korzystaniem z usług telekomunikacyjnych.

Poradnik zawiera między innymi odpowiedzi na najczęściej spotykane pytania i problemy konsumentów związane z postanowieniami umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz regulaminów i cenników tych usług, takie jak:
  • jakie dokumenty mogą być potrzebne przy podpisaniu umowy?
  • czy dostawca usług może zakazać korzystania z innych dostępnych na rynku usług telekomunikacyjnych?
  • jakie są warunki zmiany przez abonenta dotychczasowej umowy dokonanej na odległość (np. telefonicznie)?
  • co należy zrobić, gdy jakość usług jest niezadowalająca lub niezgodna z warunkami zawartej umowy?
  • jakie są prawa stron w przypadku rozwiązania umowy z winy dostawcy usług?
  • co należy zrobić, aby przenieść numer?

W pracach nad Poradnikiem uczestniczył Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, w szczególności w zakresie przedstawienia informacji na temat ochrony danych osobowych konsumentów.

Niniejszy Poradnik aktualizuje wcześniejszy Poradnik opublikowany w 2010 roku, dostosowując go do aktualnego stanu prawnego.

Mamy nadzieję, że przedstawione w Poradniku informacje okażą się dla Państwa pomocne przy podejmowaniu decyzji o wyborze oferty oraz będą sprzyjały właściwemu zrozumieniu treści poszczególnych dokumentów stosowanych przez dostawców usług telekomunikacyjnych.

Autor informacji: (Magdalena Gaj) / (2013-08-09)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzałkowski) / (2013-08-13 10:49)
Ostatnia zmiana: (Monika Lewińska) / (2014-06-26 12:51)
  • Do góry
  • Drukuj do PDF
dziennik urzędowy UKE
ePUAP
baner kradzieże infrastruktury
Internet Quality
Sąd Polubowny
zgłoś brak telefonu lub internetu
obywatel
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie