Koniec regulacji SMSów - UKE

Menu główne

Tu jesteś: Strona główna > Aktualności > Bieżące informacje > Komunikaty > Koniec regulacji SMSów
  • dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Koniec regulacji SMSów

| 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
| styczeń | luty | marzec |

2017-02-01
sms

Prezes UKE podpisał decyzje deregulacyjne dla rynku świadczenia usługi zakańczania krótkich wiadomości tekstowych (SMS) w sieciach telefonii ruchomej.

 

Nowe decyzje uchylają obowiązki ciążące od 2010 r. na operatorach mobilnych: Polkomtel sp. z o.o., T-Mobile Polska S.A., Orange Polska S.A., P4 sp. z o.o., Cyfrowy Polsat S.A.

Rozpoczęta w 2010 r. regulacja doprowadziła do skutecznego obniżenia cen i zwiększenia dostępności nielimitowanych ofert SMS, gwarantując przejrzystość i standardy uczciwej konkurencji we współpracy międzyoperatorskiej. Warto podkreślić, iż wobec otrzymania statusów SMP, operatorzy obniżyli stawki hurtowych rozliczeń z własnej inicjatywy i to do poziomu oczekiwanego w tamtym czasie przez UKE.

Dziś, po 6 latach, wskutek rosnącego znaczenia usług OTT  (głównie komunikatorów), spadku cen transmisji danych oraz powszechnej dostępności smartfonów, rynek usług SMS charakteryzuje skuteczna presja konkurencyjna. Dalsza regulacja stała się bezzasadna.

Dotychczasowa regulacja spełniła swoje zadanie, ukształtowała przejrzyste zasady rynkowe, otworzyła drogę ofertom no-limit. Mam dziś osobistą satysfakcję ze złożenia podpisu pod decyzjami wieńczącymi projekt, za którego wdrożenie byłem kiedyś odpowiedzialny jako analityk - mówi Marcin Cichy, Prezes UKE.

Przyjęte rozwiązanie deregulacyjne zapewni stabilne warunki rozwoju rynku. Po 90-dniowym okresie przejściowym obowiązki regulacyjne ciążące na operatorach przestaną obowiązywać.

Decyzja Prezesa UKE wpisuje się również w ogólnoeuropejski trend, związany z odejściem od regulacji SMSów. Zamknięcie pewnego etapu na rynku zakańczania SMS nie oznacza jednak, że przestaniemy go monitorować. Na poziomie hurtowym rośnie znaczenie problemów we współpracy operatorów z content provider’ami. W obszarze detalicznym pozostają zagadnienia dostępu do treści oraz usług o podwyższonej opłacie - powiedział Prezes Marcin Cichy.

Udostępnienie informacji: (Wojciech Gunia) / (2017-02-01 15:34)
Ostatnia zmiana: (Monika Radecka) / (2017-02-16 12:24)
  • Do góry
  • Drukuj do PDF
dziennik urzędowy UKE
ePUAP
baner kradzieże infrastruktury
Internet Quality
Sąd Polubowny
zgłoś brak telefonu lub internetu
obywatel
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie