Centrum Informacji Konsumenckiej - UKE

Menu główne

Tu jesteś: Strona główna > Konsument > Pomoc konsumencka > Centrum Informacji Konsumenckiej
  • dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Centrum Informacji Konsumenckiej

W Urzędzie Komunikacji Elektronicznej działa Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK).

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15 pod numerem telefonu:

 22 330 4000

na pytania użytkowników odpowiadają pracownicy zajmujący się prawami konsumenta w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

 

W Centrum Informacji Konsumenckiej można uzyskać poradę m.in.:

  • jak reklamować rachunek telefoniczny,
  • na co zwracać uwagę zawierając umowę na usługi: telefonii stacjonarnej, mobilnej (komórki) lub o dostęp do Internetu,
  • czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
  • kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki,
  • jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp.

Pracownicy CIK odpowiedzą na pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych i pocztowych, natomiast nie będą kompetentni do udzielenia informacji, jeśli sprawa będzie spoza zakresu działania Prezesa UKE. Jednakże w miarę możliwości postarają się podać informację do jakiej instytucji należy się zwrócić w danej sprawie.

Zorganizowanie Centrum Informacji Konsumenckiej (działa od 15 lutego 2007 r.) jest wynikiem dużej liczby pytań kierowanych przez użytkowników usług telekomunikacyjnych i pocztowych  do UKE, zarówno na piśmie, elektronicznie jak i telefonicznie. Wielu użytkowników tych usług podkreśla potrzebę istnienia rzetelnego i obiektywnego źródła informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych. Klienci zwracający się z pytaniami i wątpliwościami do biur obsługi klienta operatorów nie zawsze są kompleksowo informowani, a zdarza się, że udzielane przez różnych pracowników informacje w tej samej sprawie są sprzeczne.

Stworzenie Centrum powinno przyczynić się do bardziej świadomego korzystania z usług telekomunikacyjnych i pocztowych przez konsumentów. Centrum Informacji Konsumenckiej jest kolejnym krokiem podjętym przez Prezesa UKE w celu poprawy ochrony praw konsumentów usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

Opłata za połączenie z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE zgodnie z cennikiem operatora.

 

Wniosek o interwencję lub zapytanie do UKE

W sprawach zgłaszanych skarg na działalność przedsiębiorców świadczących usługi telekomunikacyjne lub pocztowe, jak również w przypadku zamiaru skierowania zapytania w sprawach związanych z zakresem działalności Urzędu, pomocny będzie formularz kontaktu.

 

CIK w Internecie

Zapraszamy na stronę internetową Centrum Informacji Konsumenckiej


  • Do góry
  • Drukuj do PDF
dziennik urzędowy UKE
ePUAP
baner kradzieże infrastruktury
Internet Quality
Sąd Polubowny
zgłoś brak telefonu lub internetu
obywatel
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie